گلهای پِیرنگ

وبلاگی برای ترویج آموزش داستان نویسی

گلهای پِیرنگ

وبلاگی برای ترویج آموزش داستان نویسی

داستانی بلند برای نوجوانانی که در خانه مانده اند(29)


داستانی بلند برای نوجوانانی که در خانه مانده اند(29)

سیدرضا میرموسوی

شماره 189 از مجموعه داستانک در عصر ما

نسیم مثنوی

... من سکوت کرده بودم و حرف و سخنی برای گفتن نداشتم و ریزش آرام آرام اشکهایم بر گونه ها گواه درد و سوز نهانم بود.

می دانستم ایلیار حال مرا درک می کند که ادامه داد:«رضا!یادم نرفته که در زمان ازدواج من بی هیاهو چه دوندگی ها کردی و چه تزئیناتی برای سالن راه انداختی و تلاش می کردی مراسم هر چه با شکوهتر برگزار شود و خم به ابرو نیاوردی و همیشه از آن به عنوان خاطره خوش و شیرین یاد کردی!

خب آدم اینا رو ببینه، نمی تونه فراموش کنه و به روش نیاره...

یه جایی یه جورایی باید جبران کنه!

حالا آقا رضا! آقا پسر!(1) نوبتم که باشه نوبت منه، طرفتم این طور که گفتی آذری زبونه و ما آذریها خیلی خوب زبون هم رو می فهمیم!

فقط وارد شدن به این جریان حساسه و باید با فکر و حساب شده پیش بریم، نمیشه شتاب زده عمل کنیم که اگر خدای نکرده مرتکب اشتباه بشیم  کار  مشکل تر و رسیدن به هدف دورتر میشه!

به قول آذری ها باید گاماس، گاماس حرکت کنیم!

اینا رو گفتم نه اینکه بخوام پر حرفی کرده باشم! 

هم تجربه دارم و هم می خوام خواهش کنم که از خودت بردباری به خرج بدی تا ببینیم چی پیش میاد!

منتظر باش! خبر با من!»

و آوازی خواند:

گفتم:«چی بود!؟ چی شد!؟ چقدر عالی!

این لحن و آهنگ رو نشنیده بودم!»

و ایلیار لبخندزنان گفت:«مثنوی! باز هم برات می خونم به موقع و در شرایطی مناسب!»

و رفت و چسبید به کارش، شک نداشتم که می خواست زمان هدر رفته را جبران کند.

و این اولین باری بود که در محل کار دوستانه با من صحبت می کرد.

من هم که احساس سبکی داشتم با حال و روحیه ای امیدوار به کار مشغول شدم زیرا به عهد و وفای ایلیار ایمان داشتم و جدا از سخنهای دلپذیر او نوای مثنوی در روح و جانم تاثیر عمیقی گذاشت و با درک پیام شعر، آن را نسیم مثنوی نامیدم و آرزو می کنم ایلیار خوش خبر باشه...


1-یادآور کلام عروس خانم به شماره 4 رجوع شود

2-مولانا


نظرات 1 + ارسال نظر
کمیلی جمعه 8 اسفند 1399 ساعت 21:38 https://paymane.blogsky.com/

با سلام وتشکر از مطالب خوبتان وبتون را پیوند زدم لطفا وب مرا هم به پیونداتون اضافه نمایید با تشکر کمیلی

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.