گلهای پِیرنگ

وبلاگی برای ترویج آموزش داستان نویسی

گلهای پِیرنگ

وبلاگی برای ترویج آموزش داستان نویسی

وقتی مدیر بودم(9)

وقتی مدیر بودم(9)

سیدرضا میرموسوی

پدری دست پسرش را گرفته بود و با عصبانیت و برافروخته وارد مدرسه شد. بی مقدمه دهان گشود:« خدمت به اسلام، خدمت به میهن، خدمت به کشور، خدمت به مردم، آقا! تنها از راه جبهه رفتن که نیس... آدم می تونه درس بخونه و با پیشرفت علمی هزاران  مرد و زن را راهنمایی کنه، می تونه پزشک عالی مقام باشه، هزاران بیمار را نجات بده... می تونه مهندس بشه، هزاران ساختمان و جاده و سد بسازه... می تونه معلم بشه به بچه های مردم کشورش درس بده... علم بیاموزه...»

« ببخشید آقای مدیر این بچه نیم وجبی، هنوز دهنش بوی شیر میده... هوس جبهه کرده، خیال میکنه اونجا قایم موشک بازیه... خیال می کنه اونجا  مثل فیلم ها می تونه آرتیست بازی دربیاره... شما بگین! اینجا درس بخونه بهتر نیس، بزرگتر بشه بتونه خودشو جمع کنه...»

دهنش کف کرده بود. خسته شد و چشم به دهان من دوخت پدر و پسر را تعارف کردم بنشینند. رو به پسر کردم و گفتم:« چرا شما !؟ تا جایی که خبر دارم شاگرد خوبی هستین!!! چرا ؟؟؟» گفت:« اگه آقا ما نریم کی باید بره... جبهه الان به ما نیاز داره... پدرش بلافاصله گفت:« اونقدر داوطلب زیاده که نوبت چند ماهه میدن...» پسر با گریه گفت:« مگه خون ما رنگین تره؟» پدر گفت:« مثلا تو می خوای چی کار کنی؟» پسر گفت:« همون کاری که دیگرون می کنن...» نوبت من نشد که حرف بزنم هر چی پدر می گفت پسر جوابی داشت...

چهار ماه بعد تصویر او و سه دانش آموز و دو معلم مدرسه ما زینت بخش سالن شد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.